Home staging – przygotowanie nieruchomości do sprzedaży

0
60

Moda na home staging przyszła do nas oczywiście z Zachodu, ale z miejsca zyskała szerokie grono fanów. Dzisiaj ta strategia jest już stosowana powszechnie i wykazuje szereg zalet o charakterze marketingowym. Co to jest home staging i jak realizować tego typu usługi? Szczegóły przedstawiamy poniżej.

Home staging – zwiększenie atrakcyjności mieszkania

Home staging to tak naprawdę proste, niewymagające dużych nakładów finansowych zabiegi, które korzystnie wpływają na atrakcyjność, estetyczność oraz funkcjonalność danej nieruchomości. Takie usługi są pomocne wszystkim, którzy chcą sprzedać daną nieruchomość szybko albo z większym zyskiem. Zakładają proste dekoracje i zmiany w aranżacjach, by te wpisywały się w obowiązujące trendy i były miłe dla oka potencjalnych nabywców.

Okazuje się, że home staging wykazuje doskonałe efekty, po wprowadzeniu nawet niewielkich poprawek w mieszkaniu, udaje się znacznie skrócić czas podejmowania decyzji o zakupie. Właściciel nieruchomości może też żądać wyższej ceny, a ta najczęściej nie jest nawet negocjowana. Mieszkania po prostu się podobają, są znacznie bardziej pożądane, spełniają większość indywidualnych potrzeb potencjalnych kupców – właśnie tak działa home staging. Wrocław, ale też inne duże miasta w naszym kraju oferują tego rodzaju usługi już powszechnie, a w większości proponowane są one przez renomowanych projektantów i architektów. To właśnie ci specjaliści najlepiej znają rynek nieruchomości oraz współczesne wymagania inwestorów.

Home staging – najczęściej realizowane zabiegi

Przygotowanie mieszkania pod sprzedaż (a bardzo często również pod wynajem) wiąże się z niskim nakładem finansowym. Chodzi raczej o poprawienie jego wyglądu i funkcjonalności, by było atrakcyjne wizualnie. Stawia się głównie na elementy dekoracyjne, rzadziej realizuje się inwazyjne remonty nieruchomości.

Liczy się przede wszystkim optymalna czystość mieszkania, jego należyte oświetlenie, dobrze dobrana kolorystyka wnętrza, sterylność, a nawet zapach, jeśli dochodzi do bezpośredniej wizyty przyszłych nabywców nieruchomości. Sami architekci przyznają także, że istotne są dekory, które potwierdzają dany klimat i styl mieszkania. Dzisiaj ogromną popularnością cieszy się ten nowoczesny, ale też skandynawski czy loftowy.

Ile trzeba zapłacić za usługę home staging? Cennik nie jest w tym przypadku wygórowany, bo w zależności od zaangażowania architekta współpraca może przebiegać już po zapłacie kilkuset złotych. Taka inwestycja jest opłacalna, bo przecież finalnie mieszkanie sprzedawane jest szybciej i z większym zyskiem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here